Li walon d\'mon nos-tes

forum pou ls dgins qui vwyenu volt leu lin.we

AccueilPortailFAQRechercherS'enregistrerMembresGroupesConnexion

Partagez | 

Bob Dechamps

Voir le sujet prcdent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
lucyin

Masculin Nombre de messages : 616

MessageSujet: Bob Dechamps   Jeu 15 Ao - 12:03

Djsf a messe

Pa Bob Dechamps (daprs Champi) 1965

Djosf raconte li Messe s camarade Nsse

* * * * *
Djosf a st passer sacants djos add les parints du s ble-fille a Florissoux et pol prm cp di s vye, il a st messe.

Ft dire ki n nin z f trumint, paski ces djins la, cest des djins ki vont a messe, tous les dimanches et Djosf, po nnin s f wti a st a messe tout; i les a ch.

Cand il racont a s camarade Nsse, qui n avt jamais st non pus, ti ci li a ps telmant des kestions, ku Djosf a tout racont, il a esplik ou k crwat k il a vu, pisk i na rin compris. Dji va say di l dire come li.

Bon! Tarives v la; gn a one grande pwate avou des montyes et on batch di pre di chake cost avou dl we, ms ci nest nin po bwre, hin; nenni, nenni; i trimpneut leus dwts, i ramouyneut leu front et aprs, i rchoubat leus mwins suleu costume; mi, dji n ma nin mostr pus bisse ki zles;dji la ft a deus mwins et dji sust intr an rchourbant mes mwins comuft.

Cand tarives dins l bazar vla, tu ws in grand coulwr mitan avou des tchyres a gtche et a drwte. Tenn tchwazi one bele avou des cossins et tu tachid.

Cand dju dis: Tu tachid!, tdje one mite, hin, paski tu nes jamws trankile hin!, la ddins. Cand cest nin yink ki bouche, cest l te ki sone. Chake cp k on sonne, ti t erive, ti t rachid; ti t rilves; tu n a rin v; tu t rachid; ta co rin v. Ms, mi, dja lz a yu tertous, dji ma rlv dvant lz tes et cand dja st camp, dji n ma nin rachid et dj a tot vu.

Dins l fond, vla, i gn a on dcr avou des montyes; i gn-a une cujne a gtche et one arrire- cujne a drwte. Tot don cp, il an- arive on grand dl cjne, in comike hin! ci-la. I s atif avou des rids; il a rafachi in store alantou d li et il a one deante du lit padvant et on deante du lit padr et in ptit nwr tchapia. a, cest l tchanteu comike, hin!

Il est ch pa tous des gamins habiys a filles avou des roudjs cotes. I samwin.ne pd des montyes et i tire si ptit nwr tchapia et i l met a cost d li. I n a nin l timp di l mte; gn a on gamin k lapice et va l tchker dins in cwin. Li grand l a vu, hein!, li, ki s tchapia nest pus la. On lentend, hein, i mod tout bas dins ses dints: On a vol mtchapia; dji vros bin saw ki ka pris m tchapia!. Les gamins mettnut leur front chk a tre pou nnin k on vye k il ont du plji et i rptneut tourtous assan.ne: On n a nin vyu l tchapia; on n st nin ki k a pris ltchapia

Et aprs, tu ws l grand ki monte sacants marches; i drouve lu cahi avou les tchansons; tu t dis k i nn va tchanter yne, Ah w! I comince az atraper des mouches; i tape ses mwins in lr, li gauche, li drwte, les deus; a momint la, tu ws yink des gamins ki spite dins larire-cjne.Dju m dis: Cest a, cest l ci ki va kw li spritchoule avu l flytox po f crver les mouches. Ms, i na nin ruvnu avou one sacw po f crver les mouches, note-bin, ms u n astot nin ne sipritchoule; non, il avot foutu l feu dins in ptit agayon vla ki pind avou des tchin.nes et del poude insecticide ki ft ne fumre a crver dins l bazar et il a cominci a berloutch a; gn avut des djins ki tossint. Djros volu ku t vye lu pantomine k i gn avot la ddins. Et l grand f signe ki s gote et lte rpwart l djindjole dins l cujne.

Et su timp-la, gn a l pus ptit des gamins, pask i gn ne arsouye hein! laddins, ne subtilit d djle, il apice lu live k est a gtche, i passe pa dr et l pwate a drte, lu livre kest a drte, i rpasse pa dr et l pwate a gauche. Et lgrand est embt, hin, lu!,il est tout pirdu, i dchind, i rmonte, i va tous costs, i dovure one ptite armwre. A moumint la, tu vs lte ki rvint dl arire-cuisine, k a st rpwrt l machin ki fume, i passe su mwin padr l buft, i ramwin.ne one botye di vin. Hop!, lte, li chef , il avance su brs et i tind l goblet pouz aw a bwre. Lu gamin rimplit l vre, et sul timp k i sramplit, i tchante one pitit bokt: Laissez couler, laissez coul. I rwte si on nul wte nin, mfi sins dire a vote sant a persone, et Hip! tot dins l vir!

I rtind lgoblet; lte rvde, co l minme !A moumint la, dji m dis a mi minme Todi est-i ku ju n ros nin volu tchr avou t ome-la dins on cabaret, pasku cest in deur, hin cila Ms, l deuzime vre, i n r jams dvu lbwre.Dju n ss nin c ku l gamin avt mtu ddins, ms l deuzme cp, hin! po nni ., il atrapot des ms destoumac. On vyt ku toume-la soufricht et il av ses deus mwins su spwtrine, il stt la et i la dit tot hyt, dabord! Cest ma faute, cest ma faute, cest ma trs grande faute. Je navais pas bzwin . Il stt chok.

A momint-l,il a mont dins on gayole ki pind vla a one colone, et la, i nos a f ptantche;i nos a dit tot lil avot sol ker. I nos a minme dit: Si dju n rutrouve nin m tchapia, vous alz valser trtous dins lanfir. Et cand i a st diskindu, po calmer les afres, gn a on v ome ka pris on tchapiain platia et il a ft ne colcte pou rachter in nouvia tchapia.Po nnin m f wt d crsse, mi kavt grangn trws francs, vingt cinq couyon avou Zande et Germin.ne; dj a tot foutu dins l platia. Et i sont st rvyes avou les cres dins l cjne.

Et, momint, il r falu nnaller, hin, paski, po foute les djins uche, ils ont l tour; hin, la-ddins..Il arivnut avou on ptit saya et dol brouye euwe, et ne brouche blanki k i gn czumint pupont d poyes dissus ; i trimpneut a dins l euwe et i fyenut chnance du volu spritch les djins.
Oh!oh!oh! djaveu m bia costume, mi. a ft k on a srtu tot doumint. Dj a srtu dirin po to vr. N t s ft nin; dj a tot vu. Ils l ont rtrov, l, l tchapia, ms n ont nin rindiu les lirds s djins tout l minme, sss!

ricopy pa Louwis Baidjot.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://aberteke.org
lucyin

Masculin Nombre de messages : 616

MessageSujet: Re: Bob Dechamps   Jeu 15 Ao - 12:05

te modye so Youtube :

http://youtu.be/RZm0W6fuGLw
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://aberteke.org

Bob Dechamps
Voir le sujet prcdent Voir le sujet suivant Revenir en haut