Li walon d\'mon nos-tes

forum pou ls dgins qui vwyenu volt leu lin.we

AccueilPortailFAQRechercherS'enregistrerMembresGroupesConnexion

Partagez | 

Joseph Vrindts

Voir le sujet prcdent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
lucyin

Masculin Nombre de messages : 603

MessageSujet: Joseph Vrindts   Sam 20 Juil - 18:33

http://wa.wikipedia.org/wiki/Joseph_Vrindts

Li pope d' Anverse (roman)

bokets parexhous e l' rmonak des cwate Mat e 1909 & 1910.
http://wa.wikipedia.org/wiki/%C3%85rmonak_des_cwate_Mat%C3%AE

Asteme : c' est do lidws did divant Feller.

Portant Madame, nosse maisse sreut si binhe di v'raveur, vola pus d' deux ans qui n'fait qu'd jaser d'vos.
Ji vous bin v'creure mains qwand on a voste ge, Julie, on n'st co wre ou qu'prler vout dire.
Ji dis l'vrit, Madame comme je l'dirs Monsieur Nnrd. On sr m pau qui v's estez cial Lige pusqui l'police va qwri aprs vos, adon Moncheu m'jettrr-st- l'ouhe.
Vos avez raison, drit Madame Nnrd aprs avu n'gotte tus seul'mint ji v'prye d n'rin dire hoye.
Poquoi.
Po d'main ji n'sr pu cial et vos porez tot l raconter.
Ci sr l'mme pusqui v'srez-st-vye.
Ji v'donr mi adresse et si vosse maisse tint tant m'raveur qui vos l'dihez, i n'r qu' m'vini r'qweri ?
Vinez chal po m'rikdure divs les cinq heures, ji v' l'dir.
Ji n'mqu'r nin, madame, tant qu'-st-heure ji m'vas rcori, j'a qwitt lmohonne qui n'esteut qu'nouve heures et s'ji n'mi trompe vos nn' l onze qui kake Saint-Pau.
Ni bhiz-v' nin mi p'tite Hlne ? dimanda Madame Nnrd l'jne fie qui s'apprestve nn'aller.
Sia, sia, responda Julie binhe d'avu l'permichon qu'elle aveut torate volou prinde. Et filant qui n'hpe jusqu' l'banse, elle rabressa li p'tite bcelle picette et s'saiwa voye tot promettant d riv'ni pus trd.
A pne est-ce qui Julie d'hindve li dirain des grs d'ces montyes qui l'mre di li ptite Hlne si metta ramasser fivreusemint ses clakes et ses clakes.
Cisse feume qui v'la n'paire d'annyes esteut si belle et si roslante, li fleur di s'jnesse, aveut risprdou des hinyes di saqws frisse qu'avit d'n pus d'on frusion s jnais qui l'hazrd avet-amin so ses vyes.
Vinowe monde vige di Wande, ses parints l'mettit qwand elle ava dix-sept ans mon Nnrd po-z-apprinde fer botique. Ci fout po les cix qui passet leu tims soffler des pousses l'orye des jns k'mres ine crapaute di pus po mette so leus deugts.
Chasqueune volve aveur li belle Nanette por lu. Li bcelle vinant da l'campagne et s'vyant hantye di co trasse hanteus, divna n'brouleuse d'ouyes di prumire fwce.
M. Nnrd, on vix jne home di cinquante ans pass, si fa pici s'tour mains po d bon, lu. Il aima Nanette et el vola sposer, seul'mint i rouvia baicp s'feume po s'botique et l'mlheur qui veye so nos autes po distrure les chestais qui n'fans l'Espagne distruha tot l'bonheur qui l'marchand d'jojowes d'fant pinsve aver raskoy.
Si M. Nnrd rivyve si feume mgr qui n'a qu'deux annyes qu'elle a qwitt, i freut sr des lges oyes.
Oh ! nni, ci n'est pus l'frisse fleur qu'il a k'nohou et Diew s s'noste home elle rivreut tlmint qu'elle est hoyowe.
Vrye qui Madame Nnrd ni songve waire n'nraler nin pus, a tot-z-apontihant ses paquets elle si metta st- jser s'fye :
Nolle aute qui mi, rn'trsr, ni veuyer sor vos, si vosse pre nos aband'nye, ji n'vou nin qu'Moncheu Nnrd vis acclive nin pus. C'est on brave home portant j' l'deus rik'nohe, mins si dj' n'aveus jamye kinohou qu'lu, est-ce qui ji v'sreus k'nohou vos m'trsr, vos mi p'tite ange qui rimplihve dj m'pinsye longtimps, bin longtimps d'vant qu'ji n'vis k'nohasse.
Va, elle est bin sotte li djnne djins qui marye on vx bouname... et surtout mi qui volv' tote fwce aver ine pitite fye; aveur ine saqui da meune po prtgi ses djyes et ses lmes, po m'ripahe di ses caresses et n'viquer qu'por lye.
Ossu, mi-fant, ni r'grette-ju nin l'pechi qui j'a fait asteur qui j'a da meune tot ou qu'j'eviyive so l'tre et elle kitournve si p'tite divins ses bresses et l fve vini des dauces so ses chiffes qu'estt pus belles qui des pommes d'amor, fwce d'y mette des bhes et des hagneures. -
- Aw, m' feye, fat Mme Nonrd tot mettant mwtye di s' lt l'fant qu'elle vinve d prinde fo d l'banse Qu'i d'meure vye, li cabai qui vint d'nos aband'ner, ji l raqwite les ququ's cint francs qui m'a hap porvu qui m'laisse mi trsr.
A vye li p'tite bcelle assiowe grand let, vos rs dit qu'le comprindve si marne, li p'tite Hlne n'aveut qu'dix-nouf meus portant. Ses bais oyes bleus avou leu loukeure d'ange avit l'air de dire : Et mi ossu, pitite mere, ji v's inme, ji n'a dangi qui d'vos po viquer, qu'on laisse li rose rosi ; ji n'a d'keure di nole auto... Vos bhes et les meunes nos front rouvi l'tche qui nos poirtans totes les deux so nosse front.
Tot tchin'lant d'timps in timps avou s'jne, Mme Nonrd arringive ses paquets en on grand coffe. Li grdirbe d l'mre ni fve waire di haut, c'est vrye mins l'cisse di si-efant s'rattrapve : c'esteut des dozinnes di tot qu'elle aveut po s'fye et nin des faflotes allez. Les ch'mihes di dintelle da li p'tite Hlne rit rindou l'mame d mam Jsus jalotte s'elle les aveut vyou. Adon ossu riployve-t-elle les hrds di s'mam.ye comme si s'fouhe des fis d'r et qwand elle ava r'mettou les affaires di s'jne pont, si fou l'tour des jojowes qui v'na. Li pope d'Anvers, li mouton et l'hrlikin avou tos les autes can'tias esta metou d'zeu les chsses et les solers da Hlne ; li p'tit hufleu lu alla r'prinde si plce so lgiv.
Il steut d'vs treus heures qwand Mme Nonrd rissra s'coffe. Vola l'pus hye di l'affaire qu'est fait, drit-elle, li p ci sr di m'sch fo des griffes des cis qui volet s'ebarasser d'mi et di mi-efant ; va comptans so l'Providince. Diew qu'a st-adgni Sainte-Mad'leine n'r nin l'corge di m'ribouter adon qui ds hoye, ji n'vous pus viquer qui po m'feye; ji m'ouvurr les bresses fo d cwerps po l d'ner s'binhe et l'acclver come i fat.
Tot jasant tote sele, Mme Nonrd aveut pris ine grande chabraque et s'ewalpve-t-elle si fye divins. Adon, come si rin n' fouhe, avou si-fant so ses bresses, elle ad'hinda dilez l'dame de l'mohone l dire de mette si qwrti louer qu'elle enn'ralve Bruxelles.
Sins d'ner pus d'espliction l'feume, Nanette si scha vye avou li p'tite.
Elle triviersa tote li vye et v'na s'rinde Gravioule.
Divant qu'on n'fahe li pont Maghin, i n'aveut co qu'tres qwate mohonnes cisse rowe l, ci fout d'vs l'mitant en on gros batumint qui fve li cwene di dr li casaire des S'cotts, comme on d'hve adon qu' Mme Nnrd s'aresta.
Vos v'nez po louer l'qwrti ? fat l'feume qui tricotve so l'so tot vyant Jeannette s'arrester d'vant leye.
Vos n'avez jamye si bin dit l'vraye, Madame.
Il est trop trd parit, mi-fant, ji l'a lou d'vant-z-hr, vos v'plaihiz bin m surmint l qu'vos estez ca s'ji m'rapinse bin, i n'a nin dix djos qui v's'avez v'nou po m'l louer mins i n'estet nin co tot--fait vd, les gins y avit co d bon et vos v's'avz hase.
Aw, dji v'nve di Bruxelles, i m'fallve ine saqw po m'log.
Et vos n'vis plaihz nin l wisse qui v's'estez ?
On mnne trop di brut.
Cial, i fait , fwrt phl; mains, c'est comme dji v'dis.
Vos n'avez pus rin d'vud ?
Oh, sia, dja co n'belle mansarde seul'mint, elle n'est nin grnye et v'n'avez nin des meubes, m'avve dit l'aute djo.
J'n ach'tr, madame, si vos volez bin m'l louer.
Poqw nin don, vos m'ahoyz baicp. - Aprs avu stu d'ner on cp d'oye so s'novelle
dimere, Jeannette paya on mes d'avance et derit st- l'feume qu'elle abag'reut l'vesprye.
Ci fout n'jye po Mme Nnrd d'avu louer divins on boquet pierdou d vix qwrti d'Jus d'la Mose.
D mons, si d'ha-t-elle tot r'prindant s'vye, nolu ni m'vair tourmetter, ji vikr phule avou m'feye so ltimps qui Pire et Paul mi pins'ront rvye Bruxelles comme j'el z-i va fer crere.
Tot fant des chestais l'Espagne Mme Nnrd avna pont d's'ches et l' pus sins gin'mint de monde elle dimanda on lcheu d'baye si n'voureut nin fer n'cosse por leye.
Porvu qu'vos m'payse bin, fat nosse nawais, ji sos d'acwr. Qui ft-i-fer ?
Aminer on coffe et quques camages cial Gravioule.
L'homme alla qwri s'cherrette so l'Mosse et Jeannette elle kiduha si ancienne dimorance. Ci fout l'affaire d'on d'mye qwrt d'heure po nosse pwrteu s stches de chergi li coffe, li banse di l'fant et quques bardah'reyes so l' tcherrette, Qwand il ava fini, Jeannette l rik'manda del rawrder l'cwene di Novice d cost de Martchi.
J're co saqwantes commissions fer ; rawrdez m' bin l, vos n'y pidrez nin.
Ottant de batte mi flemme l'cwene d l'rowe Novice qu' l'cwne d pont d's'tches, fat nosse nawai tot tchrant vye.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://aberteke.org

Joseph Vrindts
Voir le sujet prcdent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1